Jak wybrać agencję social media? Agencja czy freelancer?

Obecność w Internecie to dla biznesu rzecz oczywista. Firma musi posiadać swoja stronę i powinna zaznaczyć swoja obecność w social mediach czy to ze względów sprzedażowych, czy wizerunkowych. Inna kwestią jest pytanie, w jaki sposób robić to w sposób efektywny, a więc taki, który przełoży się na cele biznesowe danego przedsięwzięcia. Szeroko pojęty marketing internetowy to nie sztuka dla sztuki, ale działania nakierowane na konkretne cele mające przynieść wymierne korzyści. Dlatego wybór agencji social media, która zapewni optymalne warunki zaistnienia w sieci jest kwestią zasadniczą, warunkującą o być albo nie być dla każdego biznesu. Warto poznać parę złotych reguł, które podpowiedzą, dlaczego postawić na agencje social media i jakie kryteria zastosować w jej wyborze.

Po pierwsze kompleksowość

To zdolność do stworzenia wielopoziomowego i spójnego planu działań. Nie ma tu miejsca na przypadkowe kroki i decyzje na podstawie bliżej nieokreślonego widzimisię.

Obecność w social mediach wymaga zbudowania odpowiedniej strategii komunikacyjnej. Dlatego każda dobra agencja zacznie od analizy potrzeb swojego klienta. Zrozumienie, co chcemy komunikować, do kogo i po co jest czymś absolutnie podstawowym. Tak rodzi się przekaz dopasowany do potrzeb i oczekiwań odbiorców, gdzie harmonijnie współistnieją ze sobą treść i grafika.

Kompleksowość to też odpowiedzialność za wszystkie aspekty prowadzenia kampanii social media. Oprócz generowania treści i contentu równie istotna jest też zdolność do tworzenia jakościowych raportów, które na bieżąco będą wskazywać kierunki działania zmierzające do osiągniecia przyjętego celu biznesowego.

Po drugie doświadczenie

Doświadczenie zespołu to gwarancja jakości i certyfikat na sukces. Powierzając prowadzenie social media w niesprawdzone ręce, ryzykujemy nie tylko stratę czasu i pieniędzy, ale także coś o znacznie większej wartości, reputację firmy. 

Przejawem doświadczenia i profesjonalizmu jest portfolio agencji social media, które daje szanse zapoznać się z dotychczasowymi osiągnięciami zespołu. Im bogatsze i bardziej zróżnicowane przykłady wcześniejszych realizacji, tym większe szanse na owocna współprace.

Nie mniej ważny jest również sam styl i warsztat pracy, doświadczeni copywriterzy, graficy i content managerowie są w stanie stworzyć optymalne warunki współpracy tak, by klient zyskał pewność, że każdy aspekt zlecenia będzie realizowany na najwyższym poziomie

Po trzecie rozwiązania na miarę potrzeb

Każdy przypadek jest inny, każdy klient i jego marka wyjątkowi. To kolejny wyróżnik profesjonalnej agencji social media. Brak elastycznego podejścia, sztywne ramy współpracy powinny od razu odstraszyć potencjalnych klientów. Działanie na zasadzie oferty skrojonej pod konkretnego klienta daje również szansę na głębsze zrozumienie potrzeb danej branży. Zupełnie innego podejścia będzie wymagać komunikacja w social media producenta ekologicznej żywności a innej firmy zajmującej się organizacją wesel. Poza tym, nieumiejętność budowania relacji z klientem samej agencji social media, nie daje dobrych perspektyw na zbudowanie takich w sieci.

Po czwarte kreatywność

Na koniec trudny do zdefiniowania komponent osiągniecia sukcesu. Trudny, ale też nieodzowny, bo dzięki kreatywnej, nieszablonowej pracy agencji social media, przekaz, który ma dotrzeć do klienta, trafi w samo sedno, a nie jak kulą w plot. Błędy w budowaniu relacji popełnia się także rutyna i nudą. Kluczem do prowadzenia skutecznej komunikacji jest nieschematyczny styl pracy, otwartość, poczucie humoru i brak sztampy. I to właśnie powinno wyróżniać dobra agencje social media.

Stawiając na agencje social media mamy gwarancję, że kryteria, które zagwarantują nam odpowiedni wybór, będą możliwe do weryfikacji. I kiedy już podejmiemy decyzję, której powierzyć zlecenie, ostatecznie otrzymamy dokładnie to, czego oczekiwaliśmy. A poczucie komfortu płynącego ze współpracy z doświadczonymi profesjonalistami jest dobrą prognozą na osiągniecie wyznaczonych celów.