Jak pisać posty na Facebooku? 8 sprawdzonych sposobów

Czy istnieje jedna jedyna recepta na stworzenie ciekawych i angażujących postów na FB? Przykro to stwierdzić, ale odpowiedz brzmi, nie! Niemniej jednak można znaleźć parę sprawdzonych reguł, ułatwiających to  zadanie, które wbrew pozorom nie jest tak proste i oczywiste jakby mogło się to na początku wydawać.

Im prościej tym lepiej

Nie jest obojętne jak piszesz i jak długie są twoje posty. Nawet jeśli jesteś wybitnym ekspertem w jakiejś dziedzinie i masz więcej niż jeden fakultet,  nie popisuj się swoja erudycją. Pamiętaj, że post musi być zrozumiały dla wszystkich, nie stosuj rozbudowanych zdań i poetyckich metafor. Pisz  zwięźle jasnym i klarownym językiem. Z drugiej strony zadbaj o poprawność tego, co publikujesz. Błędy ortograficzne, dziwaczna składnia i całkowite pomijanie interpunkcji są dyskwalifikujące.

Zdefiniuj, kim jest twój odbiorca

Musisz najpierw wiedzieć, do jakiej grupy docelowej kierujesz swoja komunikację na FB. Znajdź taki język, taki sposób wyrażania, który będzie pasował do twoich fejsbukowych fanów. Zdefiniowanie swoich odbiorców pod względem wieku, zainteresowań, miejsca zamieszkania jest absolutnym minimum, jakie należy wykonać przed rozpoczęciem przygody prowadzenia fanpage’a.

Bądź interaktywny i pomocny

Angażuj swoich odbiorców. Pytaj ich o wyrażanie swoich opinii, zachęcaj do zadawania pytań. Im więcej komentarzy i reakcji na publikacje tym lepiej. Dyskutuj na temat nowych produktów albo nowinek z twojej branży. Nade wszystko nie bój się swoich fanów i nigdy nie ignoruj zgłoszenia o jakimś problemie. Bądź dostępny i szybko reaguj na zgłaszane trudności.

Savoir vivre 

Nigdy przenigdy nie można zapomnieć o zasadach dobrego wychowania. Posty poruszające drażliwe społecznie tematy omijaj z daleka. Najgorsza rzeczą, która można popełnić jest obrażanie potencjalnych klientów.

Obraz mówi więcej niż 1000 słów

Badania jednoznacznie pokazują, że wpisy wzbogacone o grafikę zyskują nawet 98% więcej wyświetleń. Niech twoje zdjęcia i grafiki będą spójne i dobrej jakości. Możesz korzystać z zasobów stockowych, ale odważ się tez na  swoje własne zdjęcia, które najlepiej będą ilustrować twoją działalność.

Zaplanuj regularna publikację twoich postów

Nie działaj od przypadku do przypadku. Publikacje postów raz na jakiś czas to zupełna pomyłka i strata twojego czasu. Pamiętaj też, ze posty nie maja urlopu i jadąc na wakacje skorzystaj z funkcji automatycznej publikacji.

Kreatywność, różnorodność i poczucie humoru

Schematyczność, powtarzalność i śmiertelna powaga z pewnością uśpią twoje konto na FB.  Można być merytorycznym i promować swoje usługi i produkty w sposób atrakcyjny i angażujący lub tez poprzestać na łatwym powielaniu samego siebie. W prowadzeniu fanpage nie chodzi o publikacje typu: Dziś w menu szarlotka, a dziś w menu tort czekoladowy. Post to nie ulotka informacyjna, ale sposób na budowanie więzi z odbiorcami.

Benchmarking, czyli mniej oczy szeroko otwarte

Korzystanie z dobrych wzorców i trzymanie ręki na pulsie odnośnie nowych trendów i praktyk, to coś absolutnie pożądanego. Dlatego obserwowanie konkurencji i zachowanie czujności to jedyna recepta, by nie pozostać w tyle za innymi. Korzystaj z darmowych narzędzi do analizy konkurencji w panelu Statystyki Twojego fanpage’a. Powielanie dobrych praktyk i kreatywne dopasowanie ich do swoich potrzeb to oznaka profesjonalizmu.

Powiedzenie, że praktyka czyni mistrza sprawdza się także w kontekście zdobywania sprawności prowadzenia kont na mediach społecznościowych. Konsekwencja poparta chęcią doskonalenia swoich umiejętności powinna przynieść dobre rezultaty. Warto pamiętać wszakże, że delegowanie tego obowiązku wyspecjalizowanej agencji nie jest bynajmniej wystawieniem białej flagi, ale przejawem dobrego zarzadzania. Przedsiębiorcy, którzy zdecydują się na taki krok, oszczędzają ceny czas i w rezultacie pieniądze, bo szybsze i od samego początku profesjonalne budowanie relacji z klientami przekłada się na lepsze wyniki sprzedażowe i wizerunkowe.