7 najważniejszych powodów, dlaczego warto prowadzić social media?

Bycie w social media jest modne, a brak przynależności do grona posiadaczy konta na FB, Instagramie czy Tik Toku wydaje się czymś absolutnie niezrozumiałym.

Warto jednak zaznaczyć, że nie jest to sztuka dla sztuki, tylko mądre korzystane z zasobów, które umożliwiają wypłynąć przedsiębiorcom na szerokie wody możliwości rozwoju.  Dlatego nigdy dosyć mówienia o powodach, które sprawiają, że prowadzenie social media swojej firmy jest szansą, o jakiej poprzednie pokolenia nawet nie mogły pomarzyć.

1.Morze możliwości

Nic dziwnego, że media społecznościowe są jak magnes. Kolejnych użytkowników ze świata biznesu przyciąga szansa podboju rynku, który wcześniej był nieosiągalny. Dotarcie do klienta nigdy nie było tak proste i dostępne. Wystarczy przywołać parę danych, które świetnie obrazują, jak bardzo skala oddziaływania na rynek powiększyła się w ostatnich latach: 49% światowej populacji korzysta z mediów społecznościowych, codziennie na FB loguje się 2 miliardy użytkowników, a w Polsce 17 milionów Internautów ma konto na tej platformie.

2. Targetowanie

Ale, jak nie utonąć w ogromie mediów społecznościowych? Przekaz kierowany do wszystkich, trafia do nikogo. Media społecznościowe udostępniają funkcjonalności do precyzyjnego określania grona odbiorców, którzy są adresatami danej oferty. Wystarczy ustalić kryteria takie jak wiek, pleć, zainteresowania czy lokalizacja, aby precyzyjnie wyłowić z masy Internautów swoich potencjalnych klientów.

3. Precyzja przekazu

Na podobnych zasadach działa budowanie konkretnej oferty reklamowej. Wybór formy i treści nie może być przypadkowy. Różne grupy wiekowe maja różne oczekiwania. Dostosowanie języka, obrazu i całej oprawy graficznej powinno być szyte na miarę, bo tylko w ten sposób jesteśmy w stanie podbić określony segment, na którym nam zależy. Poszczególne platformy social media pozwalają dobrać format, który w największym stopniu będzie odpowiadał preferencjom naszych odbiorców.

4. Komunikacja, komunikacja, komunikacja

Social media powstały dla komunikacji i wszystkie funkcjonalności ogniskują się na tym właśnie celu.  Jakie to ma znaczenie dla biznesu? To prawdziwy przewrót kopernikański, który niesamowicie skraca dystans między przedsiębiorcą a jego klientem. Szybkość przekazywania informacji i możliwość natychmiastowej reakcji na potrzeby użytkowników jest niezastąpiona. Bezpośredni kontakt ma jeszcze jedno ważne przełożenie, z dobrej komunikacji rodzi się społeczność.

5. Społeczność, naturalni ambasadorowie twojej marki

Kiedy klient staje się ambasadorem marki? Wykreowanie treści podążających za potrzebami użytkowników przekłada się na zaangażowanie i lojalność. Ich wartość jest nieoceniona, ponieważ zyskujemy wiarygodność i zaufanie w oczach klientów, którzy stają się naturalnymi sojusznikami w generowaniu pozytywnego wizerunku firmy. Żadna reklama, nawet o najlepszych zasięgach, nie jest w stanie zastąpić autentycznego zaangażowania. A autentyczne zaangażowanie to domena społeczności na social mediach właśnie.

6. Feedback

Nieocenionym źródłem informacji dla posiadacza biznesowego konta w mediach społecznościowych są narzędzia służące do analizy danych, dzięki którym zyskujemy rzeczywisty obraz zachowań i preferencji klientów. Umożliwia to jeszcze lepsze pozycjonowania konta bądź pozwala na odpowiednio wczesne skorygowanie prowadzonej strategii komunikacyjnej.

7. Generowanie sprzedaży i lojalność

To tak naprawdę zwieńczenie wszystkich przywołanych tu argumentów, które ilustrują jak wieki i pozytywny wpływ na powodzenie biznesu ma dobre prowadzenie social media. Social media czekają na Twoja aktywność. A jeśli zastanawiasz, jak sięgnąć po wszystkie te funkcjonalności social media, powierz swoje konta wyspecjalizowanej agencji.